Branding Amsterdam

Concurrentie is gezond maar te veel concurrentie in combinatie met een slechte merkstrategie kan je de das om doen. Een duidelijke merkstrategie zorgt er voor dat jij jezelf fysiek kunt onderscheiden. Niet je concurrent maar jij kunt de shine pakken. Aan de hand van de peilers die we hieronder behandelen stellen we iedere merkstrategie op. Dit brondocument vormt een sterke basis voor het ontwerpen van je logo, je website en iedere andere grafische uiting.

 

Neem direct contact op

De identiteitsmix

Gedrag

Het belangrijkste onderdeel uit de identiteitsmix is het gedrag. Het gedrag is het zichtbare dagelijkse handelen van een organisatie of merk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe men reageert in discussies, hoe worden producten of diensten aangeboden, is maatschappelijk verantwoord ondernemen aan de orde en wordt er rekening gehouden met het milieu? Eigenlijk zijn het alle zichtbare onderdelen die betrokken zijn bij de manier van handelen.

Communicatie

Communicatie is het meest flexibele element van de identiteitsmix. Het is de directe vertaling tussen de merkidentiteit en het bericht dat de doelgroep ontvangt. Communicatie kan op heel veel manieren zowel online als offline. Het is van belang dat de boodschap helder overkomt zonder dat er ruis op de lijn ontstaat.

Design

het design (ontwerp) zegt eigenlijk niets meer dan de visuele vertaling, esthetische aantrekkelijkheid van het merk. Door de moordende concurrentie wordt je meegezogen in de eenheidsworst. Om hier weg te blijven kun je jezelf onderscheiden met een sterke visuele identiteit. Denk hierbij aan een onderscheidend logo, huisstijl, website, interieur en zelfs gebouw.

Persoonlijkheid is de dynamische kern van de drie factoren. Een merk of bedrijf moet een goed zelfbeeld hebben om helder inzicht te krijgen in de factoren die je merk groot maken en zorgen voor een onderscheidend vermogen.

Het imago van je merk

Het imago is het beeld dat mensen hebben bij een bepaald merk of product. Het is de reflectie van de drie factoren uit de identiteitsmix. Is je identiteitsmix uit balans dan is ook het imago niet in overstemming met je merkidentiteit, er ontstaat ruis op de lijn.

Idenditeitsmix Marketing Amsterdam

Onder de aandacht blijven

Als de merkidentiteit is opgesteld bepalen we samen met jou het aanvalsplan (de merkstrategie). Hoe kunnen we ons onderscheiden van de concurrent, waar is nog ruimte? Hoe ga ik mijn doelgroep bereiken en hoe ziet dat er dan uit?

Visueel op orde

Ons team van professionals kan je helpen met alle visuele uitingen die er voor nodig zijn om goed voor de dag te komen. We ontwerpen je logo, huisstijl en iedere andere grafische online en offline uiting die er voor nodig is om goed voor de dag te komen.

Onderscheidende communicatie

Je kunt er wel leuk uit zien maar als je niets te zeggen hebt dan houdt het snel op. Vandaar dat je communicatie aan moet sluiten op hetgeen dat je wilt uitdragen (identiteitmix). Samen met onze grafische professionals zorgen wij voor duidelijk communicatieplan. Welke kanalen gaan we gebruiken om jouw doel te bereiken? Hoe vaak ga je communiceren en wat is dan de tone of voice?

Waar kunnen jullie me mee helpen?

Eigenlijk gaan we geen enkele uitvraag uit de weg, doorgaans kunnen onze grafisch vormgevers je helpen met:

  • Eenmalige marketingactie (kaarten, geschenken etc.);
  • Social Media campagnes (Instagram, Facebook);
  • E-mail-marketing (mailchimp);
  • Nieuwsbrieven;
  • Brochures & info.

Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

 

Neem contact met ons op

Grafisch ontwerper Amsterdam | Graphic Junkie